Vinkkejä osaston suunnitteluun
Olemme koonneet tälle sivulle vinkkejä toimivan osaston suunnitteluun ja toteutukseen kävijä- ja näytteilleasettajapalautteen perusteella.
Tuotevalikoima ja osaston varustelu
- Tapahtumassa on aiempina vuosina toiminut hyvin konsepti, jossa kävijät saavat maistella kaikkia/joitakin tuotteita ilmaiseksi ja sen jälkeen tehdä ostopäätöksen
- Kilpailuissa hyvin pärjänneille tuotteille on paljon kysyntää. Varmistattehan näiden tuotteiden runsaan saatavuuden tapahtuman aikana
- Varmistakaa, että teillä on riittävästi tuotteita tarjolla koko tapahtuman ajan. HUOM! Sunnuntaina 27.4. klo. 14 tulee tapahtumaan vielä kokonainen sessiollinen kävijöitä
- Jäätelön osalta on toivottu useamman maun maisteluannoksia, joilta kävijät voisivat maistaa useaa tuotetta yhdellä kertaa
- Jäätelöä tarjoavien näytteilleasettajien on tärkeää pitää varalla tarpeeksi kuppeja ja lusikoita, jotta kaikilla asiakkailla on mahdollisuus nauttia tuotteista mukavasti.
Hinnoittelu
- Suosittelemme toteuttamaan joitakin tapahtumatarjouksia tai useamman tuotteen bundleja. Nämä kiinnostavat kävijöitä ja houkuttelevat ostamaan tuotteita kotiin.
- Jäätelön osalta on toivottu pienempiä ja halvempia annoksia kokonaisten jäätelöannosten ohelle. Esim. 1€ hintaiset jäätelöt ja suklaat voivat houkutella enemmän asiakkaita osastollenne.
- Kannustamme levittämään tapahtumaviikonlopun tarjouksia myös yrityksen verkkokaupan puolelle. Tämä laajentaa tarjousten näkyvyyttä ja houkuttelee asiakkaita, jotka eivät pääse paikan päälle, mutta haluavat silti hyödyntää erikoistarjouksia.
Houkutteleva osasto
- Kävijäpalautteessamme on toivottu selkeää ja näkyvää osastoviestintää siitä, mitä osastolla voi maistaa, ostaa ja tehdä. Pyydämmekin teitä ilmoittamaan tiedon osastonne tarjonnasta meille
- Maistatuksen ja myymisen lisäksi osallistava toiminta, kuten arvonnat ja pelit, ovat aiempina vuosina toimineet hyvin osastoilla
- Osastolle voi tuoda tuotteiden lisäksi myös muuta brändimateriaalia- ja somistetta brändin mieleenpainuvuuden takaamiseksi
- Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että yrityksen nimi ja toimiala käy selvästi ilmi.
Valmiit osastopaketit
- Lisäksi haluamme muistuttaa, että tapahtumaan on mahdollista buukata valmiita osastopaketteja, jotka helpottavat osallistumistanne ja varmistavat osaston toimivuuden. Kannattaa hyödyntää tämä mahdollisuus jos teillä ei esimerkiksi ole valmista osastokonseptia. Lisätietoja productions@carnivals.fi.